Du kan selv bestemme, hvilke medlemsinformationer der skal vises i kolonnerne i medlemslisten. Hvis nogle af de kolonner som vises som standard ikke er relevante for jeres forening, så kan de fjernes og dermed give plads til andre kolonner med informationer, der er mere relevant for jer og giver jeres medlemsadministrator det fulde overblik direkte i medlemslisten.
Vis eksisterende oplysninger i medlemslisten
Vil du gerne have tilføjet f.eks. 'adresse', 'postnr.' og 'by' til medlemsoversigten, skal du under menupunktet 'Medlemmer' klikke på 'Tilpas lister' og vælge 'Medlemsliste for administratorer'.
Dermed åbner du den formular som ligger bag de kolonner, du ser i medlemslisten. Du kan her flytte rundt på kolonnernes placering ved at bruge pile-knapperne i højre side. Eller du kan klikke på den røde knap med skraldespanden, hvis du gerne vil fjerne en kolonne fra medlemslisten. Og ved at scrulle helt ned i bunden af siden, får du mulighed for at tilføje flere koloner for eksisterende datafelter til din medlemsliste.
Disse trin skal du igennem:
Vis kolonne med nyoprettet oplysninger i medlemslisten
Har du selv oprettet nye felter til brug i medlemsadministrationen, som f.eks. et felt til et nøglenummer, kan du selvfølgelig også tilføje en kolonne med disse oplysninger i din medlemsliste.
Du følger samme trin som beskrevet ovenfor og finder de nye datafelter, du selv har oprettet nederst på listen som vist i trin 2 ovenfor.
Der kommer snart en video her.
Send login informationer til medlemmer
Opsætning af online indmeldelse
Eksport af medlemmer i en Excel fil
Forældreregistrering og kontakt
Opsætning af familiemedlemsskaber
Gør medlemmer inaktive (manuel udmeldelse)
Blokér et medlem (pga. manglende betaling)
Tildel begrænsede administrationsrettigheder
Direkte tilmelding til venteliste via etiketter
Opret nye datafelter på medlemmerne
Tilføj ny kolonne med medlemsdata i medlemslisten